انواع درب

انواع درب بطری پلاستیکی (13 نوع درب پلاستیکی)

در حال حاضر تولیدکنندگان مجبورند از میان انواع درب بطری پلاستیکی، مناسب ترین مدل را برای محصولات خود انتخاب کنند. در کنار درب های پلاستیکی ساده، از درب های اسپری ای برای پاشیدن مواد به سطوح مختلف، درپوش های ایمنی برای محافظت از کودکان و طیف وسیعی از انواع دیگر استفاده می‌کنیم. هر درپوش ظرف دارای تفاوت های ظریف خاص خود است که چالش هایی را برای ماشین های دربندی ایجاد می کند.

13 نوع درب بطری پلاستیکی

در حالی که توصیف انواع درب بطری پلاستیکی در یک لیست کوتاه تقریبا غیرممکن است، در اینجا سیزده نوع اصلی که ممکن است با آنها روبرو شوید آورده شده است. درک این موارد به شما کمک می کند تا گزینه مناسبی را برای محصول خود انتخاب کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که ماشین های دربندی شما آنها را به خوبی انجام می دهند.

1. درپوش پیچ استاندارد

درپوش‌ها و درب‌های پیچ استاندارد آشناترین نوع هستند، اگرچه تنوع زیادی از آنها وجود دارد. هدف اصلی این درپوش‌های ساده این است که به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهند که قبل از اینکه دوباره آنها را محکم ببندند، مایع را باز کرده و بیرون بریزند. کلاهک‌های پیچی که اغلب از پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می‌شوند، طیف وسیعی از محصولات را حفظ می‌کنند، از نوشابه‌ها گرفته تا شیشه‌های عسل و ویال‌های کوچک دارویی گرفته تا درام‌های شیمیایی بزرگ. برخی از درپوش‌های پیچی دارای یک مهر و موم ضد سرقت در اطراف گردن بطری هستند که با اولین چرخش می‌شکنند. بسیاری از آنها همچنین شامل یک فویل یا مهر و موم پلاستیکی هستند که در سراسر گردن باز بطری یا ظرف کشیده می شود.

انواع درب بطری پلاستیکی

2.درپوش محافظ کودک

برای محصولات بالقوه خطرناک، مانند داروها، محصولات پاک کننده شیمیایی و روغن موتور، مکانیسم ایمنی این درپوش پیچ به گونه ای طراحی شده است که مانع از باز کردن بطری توسط کودکان می شود. برای باز کردن ایمن، درپوش را فشار دهید و بچرخانید یا دو طرف را فشار دهید.

انواع درب بطری پلاستیکی محافظ کودک

3.درب فیلیپ‌تاپ

یکی دیگر از انواع درپوش پیچی، درب فیلیپ تاپ است که اغلب برای ظروف قابل فشار که درپوش به سمت پایین ذخیره می شوند، استفاده می شود. برخی از محصولاتی که از این نوع کلاه استفاده می کنند عبارتند از شامپو، خمیر دندان و سس. درب‌ها شامل یک سوراخ کوچک در مرکز درب هستند که به محصول (مایع) اجازه می دهد تا جریان پیدا کند، با یک درب که برای تازه نگه داشتن محتویات بسته می شود. مانند درپوش‌های پیچی استاندارد، رویه‌های فلیپ ممکن است دارای یک فویل داخلی یا مهر و موم پلاستیکی باشند.

انواع درب بطری پلاستیکی قیلیپ تاپ

4.درب های تیوپی

درپوش تیوپی بسیار شبیه به فیلیپ تاپ است، اما شما برای باز کردن درب تیوپی صفحه را در یک طرف درپوش فشار می دهید و طرف دیگر به سمت بالا می افتد و سوراخ برای آزاد کردن محصول آشکار می شود. درپوش‌های تیوپی برای شامپوها، کرم‌های صورت، کرم‌های ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبت شخصی رایج هستند، به این علت که این درب ها به راحتی با دست‌های مرطوب یا چرب باز می‌شوند.

درب بطری پلاستیکی تیوپی

5.درب دوتیکه (فشاری-کششی)

در دوتیکه نوعی درب پیچی هستند که دارای یک نازل  هستند که به سمت بالا می رود و شما آن را می کشید تا محصول را باز کرده و رها کنید. آنها برای نوشیدنی های ورزشی رایج هستند زیرا هنگام دویدن یا دوچرخه سواری می توانید نازل را با دندان های خود درگیر کنید. بیشتر شامل یک کلاه محافظ پلاستیکی برای پوشاندن نازل است.
درب بطری پلاستیکی دوتیکه

6.درب های ماشه ای اسپری

درهای ماشه ای اسپری که در همه جا حضور دارند و بسار آشنا هستند و به شما این امکان را می دهند که ماشه را فشار داده و یک پاف یا اسپری از محصول را آزاد کنید. از درب های اسپری برای محصولات تمیز کننده، مانند پاک کننده پنجره و اسپری حمام، و محصولات باغی مانند علف کش و مواد غذایی گیاهی رایج هستند. بیشتر شامل یک مکانیسم قفل است که در آن نازل یا کل درپوش را می‌پیچانید تا از تخلیه تصادفی جلوگیری شود.
انواع درب بطری پلاستیکی ماشه ای

7.درب اسپری

درپوش ها یا سرهای اسپری که به عنوان اتمیزر (atomisers) نیز شناخته می شوند، درب های آشنا برای بطری های عطر هستند. شما به سادگی درپوش را با انگشت فشار می دهید و محصول به صورت اسپری یا پاف ریز ظاهر می شود. اکثر درب های اسپری پلاستیکی هستند، اگرچه کالاهای لوکس می توانند از درب های فلزی استفاده کنند. به طور طبیعی، برای محافظت از درپوش ها و جلوگیری از تخلیه تصادفی، بیشتر محصولات حاوی یک درب محافظ پلاستیکی یا فلزی جداگانه هستند که به خوبی روی بطری قرار می گیرد.
درب بطری پلاستیکی اسپری

8.درب پمپی

درب های پمپی حاوی یک تلگراف است که در صورت فشار دادن مایع یا کرم را تخلیه می‌کند و چرخاندن پمپ آن را در جای خود قفل می‌کند. این درب ها برای صابون دست و ضدعفونی کننده محبوب هستند زیرا تماس را به حداقل می رساند و بیشتر برای شامپو و ضد آفتاب استفاده ی شود.
درب بطری پلاستیکی پمپی

9. درب پیچشی

درب های Twist top معمولا مخروطی هستند با سوراخی در بالا که به محصول اجازه می دهد وقتی نازل را بچرخانید تا سوراخ باز شود جریان پیدا کند. درب های پیچ خورده برای سس ها، به خصوص خردل رایج است.

انواع درب بطری پلاستیکی

10.درب های قطره چکان

درپوش قطره چکان که برای داروها، قطره های چشمی، قطره های گوش و روغن های ضروری استفاده می شود، شامل یک پیپت قطره چکان شیشه ای یا پلاستیکی است که تا داخل بطری کشیده می شود. درپوش دارای یک لامپ توخالی پلاستیکی است که کاربر آن را فشار می دهد تا محصول را پخش کند.

انواع درب بطری پلاستیکی

11. درب فلزی تشتکی

این نوع دربهای بطری را روزانه بسیار میبینیم. یک دستگاه درپوش، این درپوش‌های فلزی را قبل از اینکه آنها را در جای خود بچسبانند، روی گردن بطری قرار می‌دهد و راهی ارزان و آسان برای گازدار نگه داشتن نوشیدنی‌ها و آبجوها است.برای باز کردن درب بطری به درباز کن نیاز است و معمولاً نمی توان آن را دوباره سفت کرد.جنس این درب‌ها آلومینیومی بوده و قابل بازیافت هستند.

انواع درب بطری پلاستیکی

12. درب چوب پنبه ای

یک دستگاه درب گذاز از فشار برای فشار دادن چوب پنبه به داخل بطری استفاده می کند تا محکم ببندد. همچنین درب های چوب پنبه‌ای نسبت به بقیه درب ها، زیبایی بیشتری دارند و کیفیت محتویات درون بطری را برای مدت زمان طولانی حفظ می‌کنند.

انواع درب بطری پلاستیکی

 

13. درب پت

درب های پت برای جلوگیری از دستکاری بسیار مفید هستند. از این رو از این درب ها برای مهر وموم و پلمپ کردن بطری های نوشابه، دوغ و انواع نوشیدنی‌های گازدار استفاده میشود.این نوع درب‌ها این امکان را می‌دهند که قبل از اینکه دوباره آنها را محکم ببندند، مایع را باز کرده و بیرون بریزند. درپوش‌های پیچی که اغلب از پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می‌شوند، طیف وسیعی از محصولات را ایجاد می‌کنند، از نوشابه‌ها گرفته تا شیشه‌های عسل و ویال‌های کوچک دارویی گرفته تا درام‌های شیمیایی بزرگ. برای مثال برای نوشابه ها از درب دهانه 45 استفاده می شود. برخی از درپوش‌های پیچی دارای یک مهر و موم ضد سرقت در اطراف گردن بطری هستند که با اولین چرخش می‌شکنند. بسیاری از آنها همچنین شامل یک فویل یا مهر و موم پلاستیکی هستند که در سراسر گردن بطری یا ظرف کشیده می شود. این موضوع به جلوگیری از نشتی و دستکاری کمک می کند و محصول را در طول حمل و نقل هوادار و تازه نگه می دارد.

درب پت فلزی

سبد خرید